maandag 8 oktober 2012

Karteris, jurkje en rokje

Zaterdag bij Kateris geweest, wat een leuke winkel! Wat een lappen, bandjes, leuke hebbedingen. Ik heb een flinke stapel stoffen gekocht. Hoop daar deze week een begin mee te maken. In de foto heb ik gezet wat ik er allemaal van wil maken. Manlief zei: 'je heb toch nog een la vol met lappen'. Nee, dat zijn zomer lappen,Wim!
Daarna lekker in Barneveld wat gewinkeld, leuke YaYa-winkel. Ook nog een leuk jurkje gekocht. Aan het eind van de middag nog even lekker naar het bos en thuis een patatje gegeten. Heerlijk zo'n dag, het zonnetje kwam nog goed door..........wat wil je nog meer! [een burlend hert, dat had manlief nog graag gehad]



Ik had nog foto's beloofd van de kleding die ik had gemaakt. Voor Irma een leuk tricot jurkje gemaakt van een oude lap. Het is een roos 5011, maar dan zo simpel mogelijk. Voorpand [officieel overslag] middenvoor tegen de stofvouw gelegd. Netjes afgebiesd [tip van de dames van 'de gouden naald'] en een losse kol erbij gemaakt. Het lijkt net een pyama, maar hij staat echt heel leuk. Je moet er gewoon een leuke legging en laars bij zien...


En nog een rokje voor Irma, een ABC 136. Dit is echt mijn ding..........Allerlei pandjes en stukjes aan elkaar stikken, leuke plooien erin, band onderaan stikken enz. Het rokje valt door de band onderaan wel wat strak, dus gelijk maar voor de zondag. Voor school is het echt niks. Ik moet de knopen er nog op zetten, felrode knopen voor gekocht. Ik heb het patroon iets breder gemaakt. De 140 was zo groot en lang, de 128 wat te krap, dus die wat breder gemaakt bij middenvoor en middenachter. Hierbij wil ik nog iets leuks maken, denk de poncho van de Karteris-stapel.



Deze week nog een verjaardag van Sigrit, zij hoopt donderdag 11 jaar te worden!

Groet en tot horens, Elsa

6 opmerkingen:

  1. Leuke dingen heb je gemaakt, en zo creatief.
    Benieuwd wat je nog meer maakt van de stapel die er ligt.
    Veel succes, gr. Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk, dat rokje heb ik ook net geknipt voor mijn dochter. Ik heb de wijdte maat 128 genomen en de lengte van 140. Ben benieuwd of die bij haar wel goed zit....

    Leuke dingen maak je hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie dingen heb je weer gemaakt!
    En die gekochte stoffen zullke vast ook weer in iets moois omgetoverd worden!
    Fijne week en alvast hartelijk gefeliciteteerd met je dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie stoffen heb je gekocht, veel plezier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha ha, mannen zien het verschil niet tussen zomer en winterlappen.... voor hun is alles gelijk toch?
    Ben vanmorgen nog geweest, zag je "mooiste"stof liggen en dacht nog aan je.
    Veel plezier met het naaien,
    gr, Klazina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie stoffen heb je gekocht en je hebt er ook al leuke dingen mee gemaakt. Zelf 'durf' ik nog steeds niet goed aan kleding te beginnen, ben bang dat het niet lukt. Misschien eindelijk maar eens op naailes gaan...

    Nog bedankt voor je tip, over die B&B van je tante. We hebben uiteindelijk bij haar geboekt en er een prima tijd gehad.

    Groeten, Jessica

    BeantwoordenVerwijderen