vrijdag 5 oktober 2012

Lapjes, patronen....

Eindelijk weer eens berichtje uit de Alblasserwaard! Ik heb de afgelopen weken niet stil gezeten. Ik probeer in ieder geval elke woensdagochtend achter de naaimachine te kruipen. Dit doe ik al een aantal jaren [denk zo'n 6 jaar] met een paar vriendinnen hier uit het dorp. We hebben zelfs de club een naam gegeven 'De Gouden Naald'. Volgende week zal ik eens wat foto's maken. Het is altijd gezellig maar bovenal bemoedigend als je het even niet meer ziet zitten wat je naaiwerk betreft....Woon je in de buurt, schuif gerust gezellig aan. Het is bijna altijd bij mij omdat Jelmer [en een paar jaar terug Irma] gewoon in de box kan. Ik heb dus verschillende dingen gemaakt en wilde het zojuist op de foto zetten. Helaas batterij leeg. De foto's volgen dus nog. Een leuk tricot jurkje voor Irma en een leuk rokje van ABC 136, ook voor Irma. Morgen hopen we een dagje naar de Veluwe te gaan en ik heb een heel lijstje voor Kateris. Ik heb daar zoveel over gelezen, ik wil er graag een keertje gaan kijken en inslaan. Volgende week is Sigrit jarig, zij hoopt 11 jaar te worden. Heeft iemand nog  kleding/patronentips voor een heel smal en lang meisje [taille maat 104 is nog te groot!]. De patronen 'verbouwen' lukt bijna niet meer, zoveel moet ik het aanpassen.Ik hoop dat ik morgen voor haar ook kan slagen. Jullie horen het wel weer,

Groetjes, Elsa

3 opmerkingen:

  1. Heel veel plezier bij Karteris, en ik zou zo met je meegaan.
    Je kijkt vast je ogen uit, zo leuk allemaal.
    Ben benieuwd naar je foto's!
    Groetjes, Klazina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ga eerst eens googlen wat kateris is :)
    Heb je een leuke shopdag gehad in Breda?
    Ik ben gister op de koffie geweest bij onze gezamelijke vriendin, vandaar ....
    Mooie nieuwe kaarten heb je gemaakt, ik heb weer in geslagen..
    fijne dag nog, groetjes Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat zal wel lukken bij Karteris, een mooie winkel! En zelf maken is bij zulke afwijkende het handigst denk ik. Wat in de winkel hangt is toch afgestemd op de gemiddelde maat. Maar een recht ribrokje is bijv. makkeljk een stuk te verlengen. Of zo'n een rokje zoals in mijn laatste blogbericht, dat is ook makkelijk aan te passen. Het is ook net van ze/je van houdt.

    BeantwoordenVerwijderen