donderdag 18 oktober 2012

Poncho en jurkje

Voor Sigrit heb ik een poncho-achtig iets gemaakt. Het ziet eruit als een poncho, maar de 'mouwen' zijn dichtgestikt en de zijnaad gedeeltelijk, tot de ronding ongeveer. Omdat ik de mouw wat kort vindt heb ik er een stuk mouw van een t-shirt patroon aangezet. Dit gedeelte is strak en het onderste gedeelte van de poncho-mouw heb ik op maat gerimpeld. De kol was eigenlijk de helft kleiner maar dit vindt ik leuker staan bij haar. Zelf vindt ze het onderste gedeelte van de mouwen wat te strak. Ik moet nog even de zomen er nog instikken en dan is die klaar. Het is trouwens van een Roospatroon 4009A.



Verder heb ik deze week het jurkje voor mezelf gemaakt van de mooiste stof die ik bij Kateris had gekocht.
Nou zeg, wat een toestand. Een weeffout in de stof [kon ik omheen knippen], en dan die zoom. Mijn ervaring is als je eenmaal gaat rommelen met de zoom dan komt het niet goed.......De zoom is niet netjes, juist op dat moment kreeg mijn naaimachine weer kuren, stiksel is dus niet netjes. En er zit een 'tuut' in de zoom [zie de foto]. Uithalen is geen optie bij deze gebreide stof, korter kan ook niet dus afknippen is ook geen optie. Dan maar zo laten en hopen dat het met het dragen minder opvalt....alleen zie je dit zelf wel altijd! De hals is wel goed gelukt, alleen alle rijgdraadjes moeten er nog uit, hoor. Overigens is het heerlijke stof om te dragen, lekker warm, ik laat nog een keer een foto op model zien, maar nu even niet...........genoeg gepast voor die zoom deze week.




Nu ga ik nog een overslagjurkje voor Sigrit uitraderen en hoop daar een begin mee te maken, 

Groetjes, Elsa


2 opmerkingen:

  1. Leuk poncho/shirt! De jurk lijkt me inderdaad heerlijk van zo'n gebriede stof. Hopelijk heb je er veel plezier van.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke dingen maak je zeg! En wat grappig dat onze kinderen qua leeftijd het zelfde zijn. Het is wel bijzonder om te zien hoe dol ze op hun kleine broertje zijn.

    BeantwoordenVerwijderen