dinsdag 14 januari 2014

Deken breien....

Terwijl heel creatief Nederland zich buigt over het gehaakte deken ben ik bezig met een deken te breien!

Ik moet eerlijk bekennen dat de twijfel de afgelopen 2 weken wel even toe was geslagen maar...ik zet door, ik blijf breien!

Net voor de kerstvakantie zag ik een leuk deken van drops, gebreid in één kleur, kijk hier even.

Omdat Jelmer over een jaar ongeveer in een groot bed hoopt te slapen leek het mij een leuk idee om voor hem een deken te breien. Dus wat bollen wol ingeslagen bij Steek voor Steek.


Creme, jeansblauw, taupe, licht grijs en donker grijs.

Met een moeilijk blok begonnen.......maar dat is niet handig in de kerstvakantie, terwijl iedereen om je heen loopt te roepen en dan moet je kabelen naar links, rechts, voor, achter......gerstekorreltje tussendoor........Dat werd hem dus niet!

Het moeilijkste blok laat ik dus vervallen en vervang ik naar een eigen idee. Het tweede blok met kabels is wel goed gelukt, is ook een patroon wat om de 6 naalden terugkomt dus kan er gewoon om mij heen gespeeld, gepraat en gelachen [....gehuild] worden!


Vanmiddag was het tweede blok af en snel aan elkaar gezet, was erg benieuwd of het allemaal een beetje klopt. Ook omdat het meest linkse blok naar eigen idee is gemaakt en niet van het originele patroon. Het tweede blok is wel van het patroon. Het derde blok waar ik net aan begonnen ben is ook naar eigen idee, uit dit boek van dochter Marit.

Als ik iedere maand ongeveer 3 blokken brei dan hoop ik het deken d.v. december af te hebben!

Dochter Marit is wel begonnen aan de crochet along 2014. Wordt erg leuk....ik laat snel wat zien!
Oma wil ook beginnen aan het deken...en mijn zussen ook!

Dus granny, sisters and daughter but the mother.................

Maar wat vinden jullie van mijn deken in wording, ik kan toch gewoon mee breien met heel hakend Nederland?

Nog wat nieuws ........... manlief is weer zonder werk. Het werk van de afgelopen 3,5 maand was op uitzendbasis. De vooruitzichten waren goed maar door ziekte van de baas zijn de uitzendkrachten naar huis gestuurd dus weer in de ww. 

Zelf ben ik nu weer extra werken, gelukkig heb ik die mogelijkheid!

We blijven bidden & vertrouwen dat wij ook nu, net als in het afgelopen jaar, de zorgen van onze Hemelse Vader mogen ervaren. Manlief zegt altijd: 'We mogen gelukkig nog leven in een land waar we een uitkering kunnen krijgen, in werelddelen als Afrika is dat allemaal heel anders'. En zo is het ook, al komt het soms allemaal wel op je af en moet je écht weer opnieuw leren alles uit handen te geven en op Hem te vertrouwen!

Zo nu weer samen gezellig aan een bakkie koffie, ja, wij drinken wat litertjes samen en 'genieten' dan maar [staat wel tussen aanhalingstekens]. Er zijn ook zoveel mensen die alleen zijn en eenzaam!

Groeten, Elsa

P.S. Jelmer wordt steeds ondeugender, schreef ik een poosje terug over de vissen die hij uit de kom haalde, inmiddels heeft hij een kleine kom met net geboren guppies leeg gedronken.....met vis en al!







8 opmerkingen:

  1. Hoi Elsa,
    Leuk je deken.......ik heb in huis ook een gebreide deken liggen. En wordt regelmatig gebruikt.
    Het is leuk om te maken, heerlijk om om je heen te slaan, mooi op een plaatsje in je kamer. Je heb er 3
    dubbel plezier van!!
    Sterkte met het zoeken naar werk van je man. Hoop dat ook voor jullie mag gelden wat ik op mijn nieuwjaar blog heb geschreven.
    Leuk dat je mij ontdekt heb. Had zelf al een beetje schik in, (`k was benieuwd wanneer je er achter zou komen:))
    En wat een heerlijk (guppy) ventje hebben jullie!

    Groetjes Maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt heel mooi je sprei in wording!! de kleuren..zwijmel zwijmel...En wat een ondeugd is die kleine man zeg...brrr een visje levend opgedronken?? Ach ja hij zal er niets van krijgen en leuk voor in zijn "baby'boek. Hier genieten ze van alles wat ik opschreef toen ze klein waren, Wel weer een minder leuk berichtje op je blog,wat akelig toch,gelukkig weten jullie dat je het niet alleen hoeft te dragen.Sterkte hiermee,
    gr.Arjo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit gaat een prachtige deken worden. Mooie kleuren zeg! Als ik het goed zag met Alaska van Katia (garen)? Ik haakte er een muts mee, op nld 6. Haakt fijn vind ik.
    Moeilijk hoor; weer sterkte toegewenst en geduld en vertrouwen.
    Dat gezichtje van Jelmer belooft nog veel meer 'streken' volgens mij :)
    Lieve groet, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat gaat een prachtige deken worden. Zo met die vierkantjes breien wordt het lekker overzichtelijk een groot project. Wat leuk dat je dochter aan het haken is geslagen.
    Als ik de foto van Jelger ziet straald de ondeugd er wel vanaf. Hij had in ieder geval een lekker stukje extra vlees die dag :).
    Ik wens jullie heel veel sterkte met het zoeken naar nieuw werk, dit geeft toch wel behoorlijk wat onrust zo in jullie gezin.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit gaat vast en zeker een mooie deken worden. Je gebruikt er mooie kleuren voor. Gelukkig heb ik niet als enige een erg ondeugende zoon, de van jou kent er ook wat van...
    Hopelijk vind je man weer snel werk, gelukkig kan jij iets meer werken. Sterkte gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Als ik de lapjes die je al af heb zo zie.....zal het een prachtige deken worden. Hele klus, succes ermee!
    Wens jullie ook veel sterkte, en hoop dat je man een baan kan vinden, wat ook naar zijn zin is...Spannende tijd.
    En wat een boef is die zoon van jullie....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. vraag ik ben ook op zoek naar een patroon voor een woondeken, mag ik vragen waar je het patroon vandaag hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hallo Elsje, ik was op zoek naar een breipatroon voor een deken en toen kwam ik jou blog tegen. Ik vroeg met af hoe je het meest linkse blok van de foto gebreid hebt. Ik vind het een erg leuk patrooon.

    BeantwoordenVerwijderen